Home >> Упис >> (НE)Очекивани резултати уписа у средње школе

  • Форум
  • Коментари су искључени на (НE)Очекивани резултати уписа у средње школе
(НE)Очекивани резултати уписа у средње школе

Овогодишњи упис у средње школе донео је одређене промене када је реч о бодовању ученика, као и нека (не)очекивана изненађења када је реч о доњем прагу бодова неопходних за упис.

Само погледом на статистичке податке сви бисмо се сложили да је ове године, у погледу освојених бодова, значајно опао доњи праг, чак и за неке од најпопуларнијих средњих школа. Разлози за ову појаву су вишеслојни, а једно од објашњења би могло бити и промењен систем бодовања успеха и оствареног резулатата на завршном испиту. Претходних година устаљена пракса је била да ученици на основу успеха могу освојити највише 70 поена, док је завршни испит носио 30. Ове године, Министарство просвете, науке и технолошког развоја донело је одлуку да да предност завршном испиту па је с тим у вези ове године примењен принцип према којем ученик из основне школе може да понесе максималних 60 бодова, док је на завршном испиту могао да освоји 40. Ова промена довела је до очекиваног пада доњег прага у многим средњим школама, на шта је Форум претходнох дана подсетио јавност. Иако је приметно да су неке од најпопуларнијих гимназија доживеле већи или мањи пад у погледу потребног броја бодова, највеће непријатно изненађење је XIII београдска гимназија, за коју је претходне године било неопходно освојити 93 бода за природно математички смер  док је ове године на овом смеру остало слободних чак 14 места, а последњи уписани ученик је имао само 58.97 бодова.

Ситуација се битно не разликује ни када је реч о средњим стручним школама. На једном од најпопуларнијих смерова,  електротехничар информационих технологија, у Електротехничкој школи Никола Тесла ове године било је потребно освојити „само“ 93.36 поена, што представља благи пад у односу на претходну годину јер су прошлогодишњи матуранти морали сакупити  96.25.

Разлози за појаву нагле девалвације бодова су вишеслојни и потребно их је пажљиво анализирати. Само један од разлога је промењен однос бодова које ученици носе из основне школе и оних које могу освојити на завршном испиту.  Осим тога, никако се не сме занемарити све веће осипање знања и подилажење жељама родитеља и деце за што бољим просеком, која неретко долазе као последица борбе за очување одељења у основним школама. Битан фактор овогодишњег уписа ученика је и недовољна информисаност родитеља и деце, што је у великој мери и њихова одговорност. Наиме, кроз медије се током претходних дана више пута провлачила информација да се ове године с разлогом може очекивати нижи праг приликом уписа, што како претпостављамо родитељи и ученици или нису разумели или нису прочитали. Због овога је, сигурни смо, одређени број ученика мислећи да нема довољан број бодова за неке престижније школе избегавао да их наведе међу првим жељама, јер је ретко ко могао очекивати да ће за једну од најпопуларнијих гимназија у граду, XIV београдску гимназију, бити потребно тек нешто више од 80 поена, колики је био доњи праг за друштвено-језички смер у овој школи.

Осим редовних одељења, ове године, још шест београдских гимназија добило је прилику да упише тзв. ИТ одељења.  Међу тим гимназијама, једино гимназија у Младеновцу није у потпуности попунила уписну квоту, док су остале гимназије уписале све ученике на овом смеру.

У сваком случају, овогодишњи упис је нешто више у први план истакао знање које су ученици стицали током претходних година, а које су требали да показати у три дана полагања испита, довео је до умереног пада укупног броја бодова које су ученици остварили на основу успеха и тестирања и оставио је неке београдске гимназије са слободним местима.

Претпостављамо да ће надлежни у Министарству просвете урадити детаљнију анализу овогодишњег уписа, да ће дати одговоре колико је овакав систем бодовања  добар, а где су му недостаци, зашто су неке до ове године популарне школе доживеле велики пад. Очекујемо да анализирајући резултата пронађу и одговорне за ову појаву и да ће као пример добре праксе кренути од анализе учињеног у оквиру својих одговорности. За све детаље  имају сасвим довољно времена, тачно годину дана.

 

Београдске гимназије неопходан минималан број бодова:

Р.Б. Назив гимназије Природно-математички смер Друштвено-језички смер
1. I београдска гимназија 91.04 89
2. III београдска гимназија 94.31 85.89
3. IV београдска гимназија 89.96 87.03
4. V београдска гимназија 86.37 83.06
5. VI београдска гимназија 88.11 84.92
6. VII београдска гимназија 73.77 77.02
7. VIII београдска гимназија 80.11 80.76
8. IX београдска гимназија 88.42 82.90
9. X београдска гимназија 92.88 (ОПШТИ СМЕР) /
10 XII београдска гимназија 80.51 (ОПШТИ СМЕР) /
11. XIII београдска гимназија 58.97 (14 слободних места) 82.47
12. XIV београдска гимназија 92.95 85
13. Гимназија Патријарх Павле 75.76 77.03
14. Гимназија Свети Сава 83.91 84.60
15 Гимназија Младеновац 61.39 70.72
16. Гимназија Лазаревац 67.89 (8 слободних места) 52.47 (3 слободна места)
17. Гимназија Обреновац 84.16 77.14
18. Спортска гимназија 81.53 (Спортско одељење)  

 

Напомена:

Ученици који уписују Филолошку полажу додатне тестове, док се за Спортску гимназију посебно вреднују спортски резултати остварени током школске године. Гимназија у Обреновцу осим друштвено-језичког и природно-математичког смера има и једно одељење општег смера, за који је било неопходно освојити  69.33 поена. Гимназија у Младеновцу, такође, поред природно-математичког и друштвено-језичког  има и једно одељење општег смера за које је било неопходно освојити 62.43 поена.

 

Top